Søg i denne blog

lørdag, september 11, 2004

Esbens fødselsdag og Malthe lærte at køre cykel

Dagen i dag er Esbens fødselsdag og det blev dagen, hvor Malthe lærte at køre på cykel uden støttehjul.
Esben har en god dag med bl.a. besøg af to fætre.

Historien om Malthe er den, at i onsdags opdagede Anne, at den ene mørtik på Malthes cykel sad lidt løst. Han fik en svensknøgle at arbejde med og da jeg kom hjem, havde han fået det ene støttehjul af. Han fik mig til at pille det andet af og så sagde han, at nu kunne han køre uden støttehjul.
Jeg hjalp ham med at køre ved at holde på hans skuldre.
Onsdag måtte jeg holde så hårdt, at han slet ikke kunne mærke hvor ballancen var.
Torsdag var det kun lidt bedre, og jeg talte for at få dem på igen, men Malthe sagde nej - han kunne køre uden støttehjul.
Fredag var der de første glimt af at måske kunne han lære det nu - i ethvert fald hvis jeg havde megen tålmodighed med at hjælpe ham.
Men så i dag behøvede jeg stort set ikke at holde fast i ham og da jeg sprugte om han ville køre lidt selv, sagde han ja. Efter at have trænet igangsætning og stopning nogle gange, kunne han køre så godt selv, at vi kørte side om side på hver vores cykel.

Ingen kommentarer: