Søg i denne blog

fredag, februar 18, 2005

En feriedag med tid til at skrive om briller og æg

Jeg har en vinterferiedag i dag.
Det er vist også på tide at holde lidt fri. Nu bliver det heller ikke bedre af jeg næsten var syg i går. Ikke rigtig syg men heller ikke helt oplagt og jeg kunne stik mod sædvane ikke spise op, da vi fra arbejde tradtionen tro var på pizzaria til frokost sidste dag i ugen.

I forgårs skete der to historiske ting. Jeg fik briller, rigtige briller, ikke kun læsebriller, som jeg har haft de sidste 3 år.
Og hønsene, vi fik sidste efterår, lagde deres første æg. Det må være al det lys, der er i disse dage med sne og klart vejr.

Det går fremad med at lære at bruge brillerne. Jeg hentede dem på vej til arbejde onsdag efter frokost og den eftermiddag var noget besværlig. Jeg kunne ikke rigtigt se på folk, da jeg ikke kunne komme af med vanen med at se over brillerne. Og jeg kunne ikke rigtigt få hovedet til at bevæge sig så jeg kunne læse på skærm og papir.
Men det er vel ligesom at lære at køre cykel - hjernen skal blot have lidt træning.

Ingen kommentarer: