Søg i denne blog

tirsdag, december 06, 2005

Underholdning

Jeg har på det sidste underholdt mig med dels WOW, hvilket jeg kommer tilbage til og så den meget underholdende bog "Blue Horizon" af Wilbur Smith. Scenen er Afrika i 1700-tallet. En rigtig heltehistorie med sejlskibe med kanoner og det hele.

Vi er nogle her i familien, der er blevet grebet af WOW og heriblandt mig selv. Hvad er så WOW ? Et meget tidskrævende (og dyrt) online spil. WOW, World of Warcraft, er et rollespil, hvor man er i en meget stor verden med måske tusinde af samtidige medspillere. Man arbejder i mange timer med sin figur for at gøre den bedre - komme op i niveua(level). Min figur er en Paladin, Ironarm, og den er nu i level 22 ud af 60. Det har kostet megen tid; man skal være glad for at komme et level op på en dag. Man bruger en del tid på at rende rundt for at løse opgaver alene, men ofte gælder det om at få en gruppe på måske kun to eller en fire - fem stykker til at fungere. Det er ud over det underholdende også interessent. Man får erfaringer, som at man helst skal have et fælles mål, være på nogenlunde samme niveau (level) og så have egenskaber, der supplerer hinanden.

Ingen kommentarer: