Søg i denne blog

søndag, december 02, 2007

Kajak og sæl på Limfjorden den anden dag i vinteren

Vinteren er begyndt og jeg nyder stadig at ro kajak. I dag var vinden i syd og ret kraftig. Præcist som lørdag i sidste weekend, hvor jeg også var ude. Heldigvis ligger klubben godt placeret så vi blot kan søge ind omkring havnen, hvor der er fralandsvind for netop en sydlig vindretning. På trods af at ruten således var meget bynær, fik jeg den gode naturoplevelse at se en nysgerrig stor sæl på ganske tæt hold. Det var midtvejs på stykket langs dæmningen fra Struer til Bremdal - jeg var på vej tilbage mod klubben, da sælen stak hoved op ude til højre. Jeg lå lidt stille og så på den og den så på mig, hvorefter den dykkede og jeg så den ikke mere selvom jeg var forbi samme sted nogle gange. Strækningen i læ for en sydlig vind er ikke så stor, så man skal lidt frem og tilbage for at få de 11 km ud af det, jeg roede i dag.

Ingen kommentarer: