Søg i denne blog

mandag, september 13, 2010

Tour de Gudenå 2010

I weekenden var jeg til mit femte Tour de Gudenå. Og det var en dejlig weekend med krydret med godt selskab med folk fra klubben, timer på søerne ved Silkeborg, ud at spise, rødvin, op klokken 4:30, timer på Gudenåen, en eftermiddag i Randers med samvær, fadøl, god mad, mange kajakfolk.
Vejret er altid spændende, når man skal til Tour de Gudenå. Og vi var nogle, der fulgte DMIs byvejr intens op til weekenden.
I år blæste det fra en lidt besværlig kant - nemlig syd. Heldigvis var der lidt vest i og ikke mere end en 5 m/s. Men det var nok til at give lidt usikkerhed på Julsø. Ikke at det var nødvendigt, men jeg prøvede faktisk for første gang til Tour de Gudenå at vælte. Ikke at det var så dramatisk eller besværligt. Det var efter at vi havde krydset over til den nordlige bred nord for den østlige ende af Møgelø.Jeg har sat location for denne post til hvor det var. Her kom bølgerne ret ind fra siden og ham jeg roede med havde lige sagt at nu måtte vi snart få lidt læ fra øen og så var jeg uopmærksom et øjeblik. Der var kun et par bådslængder at svømme ind og der var det let at tømme kajakken og komme hurtigt videre.

Søndag på Gudenåen var i et glimrende vejr. Sol ind imellem og stort set ikke nogen regn og så var den moderate vind med os. Gudenåen var med en kraftigere strøm end jeg har set før. Dette, måske nok mere end en speciel god form, betød at jeg var meget mindre træt ved ankomsten til Randers end jeg har prøvet før.
Resultatlisten viser at jeg brugte 6 timer og 57 minutter i år og blev nummer 174 ud af 249 i klassen TdG Classic - 58 km.Vi var 9 fra klubben, der roede de 58 km, to med på den lange på 120 km og så en på Herrer K-1 kap/rac U16 - 57 km.
Vi var med, som vi plejer, men der var ikke så mange deltager i år som sidste år. 635 ud af 675 tilmeldte gennemførte i år.


                                                      

Ingen kommentarer: