Søg i denne blog

lørdag, juli 20, 2002

I dag pakker vi ud - både telt og tøj men også mentalt.



Vi har haft alletiders tur til Samsø i denne uge.

Vi kom til Samsø Familiecamping søndag middag, hvor vi min søster med mand og tre børn allerede var kommet til dagen før.

Søndag, mandag og tirsdag havde vi det bedste danske sommervejr man kan forestille sig. Hvilket sammen med Samsø er den perfekte ramme om en cykel- og telt-ferie.

Malthe var i sit rette element - ude hele tiden og når vi cyklede havde han sin trailer. Traileren lejede vi sammen med en cykel til Anne og jeg og den viste sig at være et stort aktiv idet Malthe var så glad for den. I den kunne han være med på en måde der lige passede ham og han kunne sågar sove der.



Tirdag drog vi videre fra Kolby Kås i syd mod Klitgård Camping ved Nordby i nord.

Undervejs holdt vi frokost ved Kanhavekanalen hvor vi også nød det lave varme vand i Sælvigbugten. Det var Malthe første rigtige soppetur i havet.

Senere da vi var kommet frem var jeg sågar også ude at svømme i vandet ved campingpladsen. Her på østsiden blev det meget hurtigt dybt og børnene(minus Malthe) og jeg fik en længere tur i bølgerne. Dejligt efter en lang cykeltur i sommervarmen.

Vi besøgte Labyrinten - en udemærket aktivitet men det var sidst på dagen og Malthe var lidt svær.



Onsdag var solen væk men det var stadigt godtr vejr. Torsdag startede regnen kl 06:15 Vi havde en fin dag på trods af regnen: vi var på en cykeltur til det nordligste af øen.

De der ikke havde regnetøj blev godt våde. Men jeg synes at det var en god tur nok fordi jeg havde regntøj og fordi Malthe sov så godt i traileren i regnvejret.



Torsdag aften lavede vi ikke mad selv men spiste i Brundby (Gianfranco's Pizza, Trekanten 13). Hvilket også var en god oplevelse.

Fredag gik det hjemad efter en lille tur på Samsø Festivalens markedsplads.



Alt i alt en dejlig ferie på Samsø. Tak til Søster og hendes famile for en god ferie.





Ingen kommentarer: