Søg i denne blog

søndag, januar 09, 2005

Stormens ødelæggelser

Vi tog ikke hjem i går, hvilket også var godt nok.
Da vi kørte hjem her i formiddag, kunne vi se at der var ryddet store træer væk fra kørebanen ud for Classenborg ved Skarrild og goså lidt senere.
Det havde måske ikke været ryddet i aftes.

Herhjemme er skaderne heldigvis til at leve med:
En enkelt tagsten var faldet af fra det yderste syd-østlige hjørne af taget. Den kunne blot lægges på igen.

Lidt værre er det med drivhuset. Der er gået 5 stykker glas og drivhuset er hoppet op og gledet 15 cm hen af soklen. Vi har fået ryddet glasstumperne op, men jeg ved endnu ikke hvordan jeg skal få flyttet drivhuset. Selvfølgelig kan jeg tage glasset af, men det er meget besværligt da det sidder godt fast med silikone.

Et større fyrretræ er væltet og her har jeg fået savet og flyttet det væk, der lå ind over naboens hegn og grund. Så må vi se hvornår jeg får skåret resten op.

Børnene og jeg var en tur nede på havnen. Vandet gik næsten op til kanten af havnebassinet og vejen unde viadukten under jernbanen var med en 15-20 cm vand. Så det var sjovt at se på bilerne, der kørte igennem.

Ingen kommentarer: