Søg i denne blog

søndag, juni 25, 2006

Kajak, gode bølger og en ny fornemmelse af balance

Det var en god tur på fjorden. Vinden var omme i nord-nord-øst. Jeg roede en tur op til Kleppen og nød de bølger den ret svage vind med lidt øst (pålandsvind) i gav. Det er min 3. sæson i år og kan nu mærke at jeg er ved at lære at holde balancen i kajaken. De erfarne siger, at de første 1000 km hjælper og jeg er vel knapt halvvejs hertil.
Oppe ved Kleppen var det i læ, men da jeg kom tilbage til klubben var bølgerne helt perfekte. Jeg rodede videre de knapt 1000 m mod udløbet fra Kilen og bølgerne voksede og gav den perfekte træningsbane. Så de 1000 m frem og 1000 tilbage måtte jeg igennem 3 gange for det var så godt at fornemme balancen. Det er ligesom at køre på cykel, med lidt øvelse stoler man på at cyklen ikke vælter.

Ingen kommentarer: