Søg i denne blog

lørdag, september 16, 2006

I kajak Kilen rundt med mange fugle

Efter den store kajak-oplevelse jeg havde sidste weekend og efter en uge med vejr, der hører mere til højsommer end efterår, var jeg klar til mere kajak i denne weekend. I aftes var jeg tur på fjorden. Det blæste noget fra øst (pålandsvind) og bølgerne var store nok, men det gik og det var en flot tur i den synkende sol.
Her til morgen stod jeg tidligt op og var på vandet lidt før klokken otte. Det blæste mere end i aftes og jeg fortrak til Kilen.
Kilen kan være lidt besværlig at komme til, da man hvis slusen er lukket eller hvis som idag, der er for lidt vand i fjorden i forhold til Kilen, skal man bære kajaken over slusen og vejen.
Men det var besværet værd.
Der var rigtig mange fugle i morges.
Jeg så en 20-30 svaner, fiskehejre, skarver og en masse ænder og måger.
Svaner skal åbenbart lette op mod vinden.
Jeg oplevere at kommer hen mod en flok på en ca. 10 svaner. De lå lidt fremme lidt til højre. Vinden kom bagfra og fra venstre.
Da jeg kom så tæt på i min tur rundt i Kilen, at de vile flytte sig, lettede de, tungt, den ene efter den anden ad en lang startbane lige ind foran kajakken.
Fiskehejrene stod flot i vandkanten, som en stork, eller fløj med lange vingeslag med hovedet flot holdt.
Skarverne sad til tørre på bundgarnspælene.

Ingen kommentarer: