Søg i denne blog

tirsdag, september 15, 2009

EPP2 prøve i havkajak

Efter en intens dag, hvor det lykkes for os at få IT-systemerne i drift kl 16:00, som planlagt, var jeg til havkajakprøve på EPP2-niveau i klubben klokken 17:30.
Prøven, som jeg bestod, var afslutningen på kurset, jeg startede på i juni.
Det sværeste i prøven synes jeg bestemt er eskimoredningen. Her skal man dreje rundt, så man hænger med hovedet nedad og så føre hænderne op af vandet og frem og tilbage langs kajakkens bund. En anden kommer så tilundsætning ved at styre kajakstævnen hen så ens hænder rammer den, hvorefter man rager fat i spidsen og trækker sig op. Det sværeste er at bevare tålmodigheden den korte tid det tager at få kontakt til den andens kajak. Ikke at man ikke nemt kan holde vejret langt længere. Øvelsen gik nu fint for mig i dag i første forsøg. Selvredningen kludrede jeg lidt i, men det gik da også.
Det var sidste dag i pointløbet, som jeg også har deltaget i de tirsdage, jeg ikke var til havkajak.
Pointløbet blev afsluttet med præmier til de 3 med flest point. Vi var mange og det var en rigtig hyggelig klubaften.

Ingen kommentarer: