Søg i denne blog

fredag, september 24, 2004

Den gamle plæneklippers sidste klipning ?

Jeg fik slået græsset i dag. Det var blevet så højt, at det kunne have været slået med le.
Hvordan blev det så så højt. Ren sløvhed ?
Historien er at en dag for lang tid siden, var jeg netop gået igang med at slå græs. Så tabte den 10 år gamle plæneklipper det ene hjul og det var helt fint, så kunne jeg nå at komme ud i kajak også denne dag.
Men ellers var det ikke så smart. Jeg havde regnet med at den kunne holde sæsonen ud. Skærmen er ved at ruste igennem, så det var meningen at den skulle smides væk så snart græsset ikke groede mere.
Og det er ikke lige tiden at købe en ny - ikke det store udvalg og ingen gode tilbud.
Omkring min fødsdag fik jeg hjælp til en nødtørftig montering af hjulet og efter en lang periode med regn, blev det så i dag tørt nok til at jeg kunne slå det.
Hjulet blev på, dog ikke uden at jeg måtte binde det fast med noget snor undervejs.

Ingen kommentarer: