Søg i denne blog

torsdag, september 23, 2004

Hundrede fugle og et gammelt vækkeur

Her til morgen, da jeg var nede ved Kilen med hunden, så jeg hundrede af fugle samlet i uordentlige flokke over Kilen.
Jeg var lidt sent på den, en kvart i 7, da vækkeuret havde svigtet.
Det var en speciel oplevelse, sådan med søvnen stadig siddende i øjnene og så gå lige ud i et fugle-eventyr. Jeg ved ikke præcist hvilke fugle, det var. Formodentligt måger.

Vækkeuret har jeg haft i ca. 25 år, jeg husker det i et hvert fald tilbage i studietiden i København. Nu er det så slut - det vil ikke vække længere. Måske får det lov til at blive stående i soveværelset, da det viser klokken tydeligt i mørket med sine store røde diode-tal. Og det er rart at kunne se, hvad klokken er, når Malthe vækker en.

Ingen kommentarer: