Søg i denne blog

mandag, august 06, 2007

Sommerferie

Ferien i år startede her i Danmark med at være sammen med noget af min familie. I den sammenhæng prøvede jeg at windsurfe lidt, idet jeg sammen med mine store børn og et par af deres fætre/kusiner deltog i et 3 timers introduktionskursus i Bork Havn. Det var ganske sjovt - man kan jo både bestemme retning og hastighed på sådan et brædt inden for nogle grænser naturligvis og disse er lidt snævre til en start.
Opholdet i danmark med den større familie afsluttede vi med en dag på Danfoss Universe, inden vi selv (fem) kørte mod syd med telt.


Ruten i år var 5 overnatninger på Le Parc uden for Paris og derefter 3 overnatninger på La Bien Assise ved Calais (Den Engelske Kanal)
I Paris stod jeg 3½ time på samme flise for at afslutningen på Tour de France. Det var da en oplevelse at være med i en begivenhed sammen emd så mange menesker og det var overraskende at se hvor hurtigt de cyklede.
For Malthe var turen op i Eiffel tårnet nok det største, jeg var mere imponeret at Versailles slottet, hvor jeg ikke havde været før.

Oppe ved Calais så vi den hvide og den grønne skrænt (Cap Blanc Nez og Cap Gris Nez). De to store børn og jeg var ude at svømmen i nogle store bølger ved en dejlig og sikker strand. Bølgerne var så gode at vi var ude i lang tid på trods af at vandet kun var 17 grader.

Hjemme i Danmark igen var jeg ude at bade i både Limfjorden og Vesterhavet (Vedersø Klit), men det var først da vi til sidst var i Struer svømmehal, at vi endelig fik vand med en ordenligt temperatur.

Ingen kommentarer: