Søg i denne blog

mandag, august 27, 2007

San Diego

Jeg har været en uge i San Diego, CA, USA. Formålet var noget uddannelse (TDWI) i arbejdssammenhæng. Jeg var fremme natten mellem lørdag og søndag lokal tid og skulle starte undervisning mandag morgen, så jeg havde lidt tid til at opleve byen søndag og til at få tidsforskellen ud af kroppen. Mandag morgen skulle jeg være kvik for at få noget ud af Michael Gonzales hands-on undervisning.


Søndag så jeg udstillingen om dødehavs rullerne på San Diego Natural History Museum Det var meget interessent sat op og jeg brugte faktisk 3½ time på at gå igennem den. Først kom man igennem et område hvor den politiske historie, naturgeografi og dyre/plantelivet blev gennemgået. Derefter en igen godt gennemarbejdet udstilling med historien om hvordan rullerne var fundet og konserveret. Endelig kom man ned i kælderen hvor et stort antal af de fundne brudstykker af rullerne var udstillet og forklaret. Rullerne blev kommenteret både med skilte og med en udemærket audioledsagelse. Ligesom da vi var på Versailles slottet ved Paris, fungerede det godt at man kunne gå rundt mellem en masse mennesker og ved at trykke numre få en tydelig kommentator i øret, der kom med relevante og godt formulerede beskrivelser at det man lige står overfor.



Mandag morgen startede undervisningen og denne og andre IT-system-leverandør drevne aktiviteter foregik dagen igennem og aftenen med og det på hotellet, hvor jeg også boede. Onsdag morgen tidligt, hvor jeg ikke havde været udenfor hotellet siden søndag, tog jeg en løbetur langs havnepromenaden. Jeg kunne nå ud til havnområdet ud for lufthavnen. Det er en glimrende måde at opleve byen på. Jeg gentog turen torsdag og fredag og fik over de tre gange løbet en halvmaraton.

Lørdag eftermiddag kom jeg hjem og kunne så om aftenen være med til "Company Night", der er musikfistivalaften for B&O's medarbejdere med ledsager. Musikken var først Jonny Madsen, så kopibandet Decco band og til sidst Runrig.

Ingen kommentarer: