Søg i denne blog

torsdag, november 11, 2010

Jeg har fået en ny interesse. OpenStreetMap.org

Struer OpenStreetMap
Struer er meget mangelfuldt med på folkets eget kort: OpenStreetMap.org. På billedet her viser jeg her hvordan Struer ser ud i dag. De røde indramninger, er ikke på kortet, men er en markering af hvad jeg indtil nu har tilføjet. Tænk sig min stikvej på Sarpsborgvej var der ikke. Og Vester Ringgade manglede, så man kunne slet ikke komme til mit kvarter. Her er et større kort, der viser Struer på OpenStreetMap.org i dag.
Det skal der gøres noget ved og jeg er som vist så småt i gang. Jeg startede i sidste weekend og jeg synes at det er rigtigt sjovt. Det er en god blanding af at komme ud i den friske luft og røre sig lidt og så bidrage til en fælles sag.
Arbejdsgangen er at man går ud og optager nogle GPS-spor. Det gøres bedst på cykel. Som værktøj bruger jeg min iPhone og så app'en GPSTrack. Så er det hjem og indlæse de fundne GPS-spor med kort editoren JOSM. Udfra sporerne kan man så indtegne veje, cykelstier, gangstier, bygninger, parker o.s.v.

Og så håber jeg, at vi bliver mange om det, så Stuer kan komme med på landkortet! Se WWW.OpenStreetMap.org. Kortet skal nok blive til noget, se statistikken.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hi, new to the site, thanks.