Søg i denne blog

lørdag, december 04, 2010

Mit arbejde med at få Struer med på kortet - OpenStreetMap naturligvis.

Struer OpenStreetMap
Nu har jeg arbejdet knapt en måned på at opdatere kortet. Jeg tror ikke at der har været andre med til at opdatere i denne periode. Jeg har i hvert fald ikke lagt mærke til ændringer, jeg ikke selv lavede. Men jeg vil meget gerne, at nogle flere deltager. Jeg har også en vinkel på opdateringerne - focus på cykel- og gangstier og på hvor jeg færdes i byen. Specielt, synes jeg, at det ville være godt, hvis en fra Bremdal tog fat derfra. Jeg var til et bestyrelsesmøde ude i Bremdal, det gav en vej der. Roklubben og Kajakklubben, her ned af Fjordvejen i Bremdal, havde jeg fået med den 11. november.

På billedet kan man se, hvordan kortet er i dag og her,OpenStreetMap.org, er det aktuelle.

Jeg synes, at det er meget sjovt. Jeg gør det typisk på den måde at jeg på cykel til eller fra arbejde, eller hvor jeg nu skal hen, slår gps-track'eren til og så kører lidt varierende veje. Det bliver naturligvis til små omveje, så lidt ekstra frisk luft og motion giver det også. Og så får jeg set hjørner af byen, hvor jeg ellers ikke har været før. Om aftenen hygger jeg mig så med at lægge lidt ændringer på kortet udfra, hvor jeg har været. Typisk tager det kun nogle få minutter.

Ingen kommentarer: